Lite ilska...

Inte för att jag trodde det, men egentligen varför inte, ja vi fick ju inga pengar tillbaka från vårat hunddagis. 

Den 27 maj ska betalningen vara gjord till dagiset. Den 3 juni fick vi besked om att Nova inte får vara kvar där. OCH VI FÅR INGA PENGAR TILLBAKA!!! Helt otroligt sjukt. Känns som de väntat till efter den 27 så de kunde mjölka ut de sista pengarna ifrån oss. JA DET ÄR DET SOM GÖR MIG MEST IRRITERAD!! Det hade gått 6 dagar!!!

I kontraktet så står det att ifall hunden blir uppsagd pga aggresivitet så får man inga pengar tillbaka (.Hur blir man annars uppsagd? Ifall man blir uppsagd för att husse/matte inte sköter sig, får man tillbaka pengar då??) MEN hon får gärna vara kvar där månaden ut. VARFÖR vill man ha kvar en aggresiv hund??? Varför vill man utsätta sig själva och hunden som inte mår bra där för någonting som ingen vill ska hända??? Hon skulle bli behandlad som vanligt. Ja hur skulle dom annars behandla henne? Inspärrad för sig själv i hundgården och ingen vill rasta? 

Eftersom det var så tidigt på månaden så VARFÖR INTE ge pengarna tillbaka. Rent elakt om jag får säga det själv. Om det hade handlat om 500 kr hade jag aldrig reagerat så starkt som jag gör. Men 2300:- är otroligt mkt pengar. 

De har redan så dåligt rykte på byn så de kanske inte behöver tänka på det. 

Faktiskt så undrade jag ofta varför folk rynkade på näsan när man sa att man hade sin hund på dagiset. Många hade åsikter och åsikterna var negativa.
Jag tyckte att det var bra för Nova speciellt i början när hon var valp. Hon fick hundvana, sällskap om dagarna och blev rastad. Man fick alltid hjälp om det var något speciellt med henne och mkt gratis råd.

Men det är inte det jag kommer att komma ihåg i första hand. 

Jag har mkt irritation i kroppen just nu, jag måste få skriva ur mig i MIN blogg. Sen vet jag att alla möjliga läser min blogg. Så detta är vad som pågår i mitt huvud denna timma.





 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske e det dagiset som har gjort henne aggressiv om hon har vart där sen hon va valp menar jag!?

2010-06-12 @ 10:25:58
Postat av: Izabelle

Usch vad tråkig :S

2010-06-13 @ 02:58:54
URL: http://chosenangelsbonita.tk
Postat av: Lousie, Martin & Dogge

Hej, jag är inte förvånad då RM's hunddagis inte är direkt kända för god service. Försökte få en hundplats där men blev dåligt bemött och man ifrågasatte indirekt mitt val av hund....blev ledsen förståss. Lyckligtvis så tipsade bekanta mig om vissa saker om RM så vi valde ett annat hunddagis :-)

Lycka till med er fina rottis! Kram Lollo i Stava

2010-06-13 @ 20:23:46
Postat av: Tessan

Håller med ovanstående talare, säkert dagiset som gjort henne aggressiv! men keep up the good work girls!

2010-06-15 @ 17:52:30
URL: http://www.borderterriersallskapet.com/
Postat av: caroline Tilja

Bara skitsnack!! det är varken matte, husse eller dagis som gjort henne osäker, det ligger i generna!

Sandra ni är super duktiga förtsätt så det kommer bli kanon!!

2010-06-16 @ 10:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0