Ett mirakel har skett ;-)

Igår träffade jag en gammal arbetskamrat tillsammans med hennes vän. Hon har jobbat mkt med hundar och har lite kurser på SBK.

Nova osäker som hon är nosar lite på Kattis, men kroppspråket säget att jag sticker om det här blir läskigt, får lite gott gott och tycker att det här är ju inte så farligt. Börjar leka lite smått. Fortfarande aningens osäker. Men kort därefter så lekar hon rejält med dragkamp och följer Kattis och tycker hon är skitkul.
Jag har släppt kopplet oxå ;-) På en parkeringsplats utan skydd runt om. Hihi.
Tillslut nosar hon även på Katarinas kompis och undar vad hon är en för filur. Hon var ju inte heller farlig.
Efter ca 30 minuter sitter hon och pussar K i ansiktet och vill gosa och mysa och äta gotti. Riktig liten fjäskare var hon, OCH GUD vad härligt att se. Hon gjorde sin matte så stolt.

Vi gick även en promenad tillsammans och fick tips om hur jag skulle vara och agera.

Katarina är precis som min vän Johanna och Izabelle. Lugn harmonisk och super gullig. Här behövs inga jättehårda tag för att min skrutt ska lyda, jag har testat, men det är inte jag och det har bara gjort henne mer osäker på mig. Nu ska vi jobba tillsammans, jag behöver terapi och hon behöver terapi :-) Mest jag då såklart.


Kommentarer
Postat av: caroline Tilja

Ni är ett bra team ni, våga bara tro på dig själv kör på med träning!!! ni kan!!! ni är så duktiga vä'nnen! =) puss på er,

2010-06-11 @ 12:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0