Klippa klorna

Har precis klippt klorna på sötnosen! Vaknade imorse och hörde att klorna gick i golvet. Stackarn. Vill verkligen försöka komma ihåg att klippa dom en gång i veckan. Men jag glömmer!! Fy mig!!!


Jag brukar få hjälpa till och klippa Leias klor. Fast då är vi två, en som håller i henne och jag klipper. Hon är hal som en ål den rackaren.
Pauline i Nickes släkt visade mig hur hon klipper klorna på sina hundar. Hon gjorde Leias helt själv. Så jag testade på Nova idag. Hon sitter och jag står bakom och bara tar upp en tass och klipper. Och jäklar vad lätt det gick. Inge bråk ingenting. Hon bara satt där med tassen i vädret. Guuud så skönt. Bak tassarna gick bra dom oxå, la bara Nova ner och tjoff tjoff tjoff så var dom klara :-D

Förut har Novisen fått lega på rygg när jag har klippt, med bena upp i vädret. Har alltid varit en kamp och blodstoppet har fått plockats fram, nu är det nya tider :-D

HerreGud, jag skrev verkligen ett helt inlägg om att klippa klor, hahahaha, jaa det är iofs en hundblogg ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0