Hakfurukunlos

Jag har forskat runt lite. Angående Novas bölder under hakan. Troligtvis är det Hakfurukunlos.

Detta fick jag som ett svar t.ex. Hakfurukunlos hade min tik också, det är bra att undvika foder som innehåller vete, torka ut "finnarna" med zinkpasta.

Annars är detta något som har en tendens att komma tillbaka speciellt när det är mkt hormoner inblandat, tex kring löp.

Hon löper ju visserligen nu. Men hon hade detta förut oxå och då löpte hon inte... När kan det ha varit 2 månader sen, 2 ½ kanske.

Ah ska iaf inte pressa ut mera var utan badda med alsolsprit och använda zinkpasta. Nu hittar jag bara inte zinkpastan och apoteket har stängt. Typiskt.  Men ifall det inte blir bättre så blir det veterinären...(igen)...

Här kommer en bild, så känsliga läsare titta bort.



Det syns även lite prickar på överläppen oxå.

Kommentarer
Postat av: Izabelle

Våra hundar är väldigt "slabbiga" hundar, alltså, de dricker och äter med typ hela nospartiet.

Brukar torka av hennes nos och haka när hon blir slabbig och efter hon har ätit, om du blöter upp hennes mat så ska du absolut torka av henne efter.



Håll det torrt så läker det ut snabbt! :)

2010-07-04 @ 20:07:54
URL: http://aquena.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0