Myskväll med fam. A

Har haft en mysig kväll med familjen Axelsson. De kom över på middag och mys stund.
Fick jättefina rosa rosor, ROSA!!! Mattes och Novas färg ;-) fast mest mattes ;-)

Nova var super duktig med Ebba. Hela kvällen. Tills Nova blev trött. Urk, nu har vi lärt oss att dels ta undan henne ett tag så hon får vila. Nova blev avis när Ebba och Matte (alltså jag) skulle dansa. Så hon markerade att hon inte tyckte det var ok. Fast innan kunde Jag och Ebba sitta tillsammans på golvet och leka utan problem.
Jag tror jag iaf agerade riktigt impulsivt. Kommer typ bara ihåg att jag tröck ner Nova i backen, sa åt henne riktigt ordentligt att det där var riktigt över gränsen.
Nu hade jag agerat helt annorlunda ifall inte Ebba två år stod och tittade på. Vill ju inte skrämma lilla söta tjejen. Hon härmar allt man gör. =) Men i detta fall så fick hon inte och skulle hon inte härma. Men jag vill ju inte skrämma henne så jag agerade på det sättet jag kunde göra. Trist att det behövde hända. Men man lär känna sin hund mer och mer. Men de är båda "unga". Båda blir trötta och säger till på olika sätt. FAST Avis får man inte bli. Nova har mkt mer att lära. OCH JAG SKA LÄRA HENNE =)

Kvällen slutade med en mys promenad till bilen =)


Husse, Ebba, Matte och Nova



Ebba och Nicke <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0