En promenad med Bella.

Härlig dag, solen lyser, perfekt för en långis tyckte vi. Vi drog med Paula och hennes boxer/labbe Bella på en tur.
Vi gick till en liten sjö som ligger mitt inne i skogen, där fick hundarna busa av sig. Jag som är haren själv var ju självklart lite skraj för isen. Men Paula lugnade mig och hon kände till den där sjön och isen. Phju!! Var till och med ett skidspår där, så någon måste ju använt den före oss. =)

På vägen hem passade jag på att Nova fick gå lös. Både Bella och Nova var koppelfria. =) Bella var kall och trött och gick jättefint bakom sin matte. Nova var däremot rätt glad över att vara fri och sprang och nosa och hade sig. Hon kom varje gång som jag ropade. STOLT!! Paula berättade att hon brukade gå in långt inne i skogen där inga andra hundägare gick och träna just inkallning, ska oxå testa det. =) Såg ju verkligen att Bella var van att gå lös. Hon var super duktig.

Jag tog faktiskt med mig kameran denna gång MEN det var slut på batterier. Det sög jue, men ska få några av Paula sen. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0