Träning för utställning.

Idag är Nova hemma från dagis också, men det är bara för att vi har tränat.

Mattes vän Johanna kom över tillsammans med sina urmysiga hundar. Vi började med att gå en liten promenad och sen stannade vi till vid en gammal tennisplan, där visade Johanna hur en utställning går till. Jag trodde man skulle småspringa runt lite, men tydligen ska man springa lite fortare än vad jag trott. =) ojoj, måste öva på kondisen, hehe, och att Nova inte ska hoppa. =)
Johanna testade också på att känna lite på Nova och kikade på hennes tänder. Det gick bättre än vad jag hade förväntat mig.
Jag tror Nova är lite väl vaktig när folk är hemma hos oss. För hemma är Novas borg, där vaktar hon (massor), så det gick bättre att vara ute och inte ha några såna krav på sig, så förhoppningsvis går det bra även på utställningen. Sen hade Johanna mkt gott godis + att hon var väldigt rolig och busa med.

Ena Johannas hund, Macho, och Nova fick busa runt lite innan vi gick vidare.

Vi tränade även på inkallnings övningar, och jag fick tips och läxa att vi ska träna varje dag ca 5 minuter på att vara lös. =) Jag ska träna Johanna, LOVAR!!!!!!!!!!! Man såg verkligen hur Nova lös upp som en sol och hon tyckte det var jättekul.

Fick även lite tips att vi ska bada en vecka före utställning då pälsen inte får vara för mjuk. Trodde det skulle vara tvärt om, att den skulle vara babymjuk =) Sen ska jag putsa lite på klorna idag också, så det inte ser ny gjort ut!

Tack för idag Johanna, var jättekul och träffa dig och träna tillsammans. Typiskt att jag glömde kameran bara.

Kommentarer
Postat av: Madde

Spännande spännade blir en rolig helg !!! Rapport vill ja ha på Lördag, och vi ses på Söndag!!!!!! Kramar

2009-05-12 @ 09:39:04
URL: http://www.chosenangels,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0