Trotts Nova.

Ah som rubriken säger så har vi en trottsig hund just nu. Vi som hade en sån härlig liten period på tre veckor som var underbar mellan hennes skendräktighet och nu, tonårshumör. Hon var sammarbetsvillig och glad tjej.
Häromdagen blev hon skitsur på mig när jag skulle göra en grejj med henne. Men hon la sig rätt snabbt när hon förstod att jag menade allvar. Phju, det är en fin linje mellan att vara bestämd och bli arg. För arg hjälper ju varken henne eller mig. Men som sagt, det är riktigt svårt ibland.
Sa även till henne att hon kunde springa iväg till skogen och komma tillbaka när hon blivit snäll igen. Haha, men ångrade mig rätt snabbt och så gick vi vidare hem. =)'

Idag lekte vi gömma leksak här hemma. Vi har en speciell leksak som vi bruka gömma men den har varit på villovägar ett tag men är nu framme igen. Nova älskar att leta rätt på den, hon nosar och sniffar i massor och blir trött efter en stunds lekande. =) Yeah!!

Nu är Husse och Nova iväg och matte ska träffa tjejkompisar. Imorgon ser jag framemot en härlig soligpromenad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0