Novas fiende.

Nova har en fiende. En papillion som bor i porten. (OBS hunden på bilden är en annan hund)
Jag tyckte pappisar var söta, och i mina första hundtankar så tänkte jag på en sådan, men jag tänkte om... =)



Nova och den gamla gamla pappisen som bor i husen går inte alltid ihop. Det börjar alltid med att den andra skäller på Nova, hon får världens ragg och vill hoppa på honom (tur att man är stark). Sen är det ju inte bättre att den gamla tanten ( 60-70 år) är rädd för Nova heller. Som igår, vi gick ut ur hissen, där stod dom. Jag gick åt sidan eftersom de blockerad min väg ut ur huset. Hon skulle in i hissen men bara stod där. Jag frågade om hon inte skulle gå in i hissen, ahh jo.. det skulle hon jue. Men hon vågade knappt gå in. Suck. Jag stod så långt bort som möjligt för att vara snäll. Jag respekterar att hon är rädd osv. Men snälla gå in i hissen så hundarna skiljs åt och slutar tänka på att vilja mörda varandra.

Nova gillar hundar,  men inte dom som skäller på henne. Vet inte riktigt om hon ger ut dåliga vibbar så att hundar skäller på henne därför. Men annars brukar hon inte ge så värst mkt uppmärksamhet åt andra hundar.



Kommentarer
Postat av: M

Tvärtom här hemma, det är alltid Sasha som skäller som en galning på andra hundar o de vill attackera henne!

2009-11-17 @ 21:58:53
URL: http://underverktva.blogg.se/
Postat av: Madde

Är inte ett fan nu av papsiar, då sist nu i Sollentuna på utställningen höll Demis nos på att få sig ett bett, rabiat papis jiiisses. Hade hundar i våran storlek gjort ett sånt, då hade d vart ett himlans liv. MEN skönt Demi inte reagera utan gick vidare. Men suck..

2009-11-17 @ 23:03:00
URL: http://www.chosenangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0