Gubbängen 16/5

Våran första utställningsdag var kommen. Vi åkte klockan 07:25 mot vårt mål Gubbvängsfältet, tågbiten gick bra som vanligt. Nova är jätteduktig!! Väl framme så hämtade vi ut nummerlapp och visade Novas idhandling samt vacc.papper. Vi köpte även ett program, jag tänkte det kunde vara bra att ha =) Sen gick vi och satte oss vid den ringen vi skulle vara vid. Sen kände jag mig som ett stort frågetecken. Jaha, när ska vi in.... Hur gör man... Vilken tid ska vi gå in osv.... Det började snabbt fyllas på med folk och bredvid mig satte sig en kvinna som jag vågade fråga lite. Hon var super trevlig och även hennes dotter Jenny som hjälpte oss supermkt!!

Eftersom Jenny har tävlat land och rike runt och även är instruktör kom hon som en räddande ängel från skyn, vi fick massa bra tips, massa gott godis som Nova gillade, köttbullar och korv, sen ett mycket trevligt sällskap.

Så här gick det för oss:

Vi fick HP samt blev BIR. Tävlade mot en annan Rottis valp, hane.

Kritik:

Sex mån, feminin tik, vackert uttryck, välansatta öron. Ngt rak i fronten. Bra vinklar bak, rör sig valpigt. Behöver lite mer träning.

Åhh vad glad jag blev, super nöjd av våran första kritik! Åh sen fick ju vi en lila rosett!! Hihi.

Bilder kommer senare då Jenny och hennes mamma hjälpte till att fota, dom kommer per mail =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0