Påkommen!

Jag vaknade imorse av att jag hörde ett misstänksamt ljud. Jag hoppade upp och kom på Nova att snutta på sig själv. Grrrr.... Ja det blir till att ringa veterinären imorgon och hoppas på att få ett recept utskrivet för att få bort mjölken. Har verkligen inte råd att gå dit så jag hoppas man kan få receptet utskrivet och betala för det. Sen när hela den här historien om skendräktighet är över så kommer vi att operera henne.

Vi har disskuterat fram och tillbaka, men tror vi har kommit fram till ett gemensamt beslut =)
Har till och med läst att tikar kan hålla sig friskare efter en kastrering. =) Men först ska vi råna en bank... ;-)

Kommentarer
Postat av: Izabelle och Aquena

Ja tikar håller sig friskare. De kan inte få livmodersinflammation som är extremt vanligt (nästan alla oparade tikar får det säger vet) Vet inte hur vanligt det är på parade tikar..

Risken för juvertumörer (bröstcancer för hundar) minskar betydligt.



Aj aj med skendräktigheten, tyvärr så brukar veterinärer vara ganska hårda :( Hoppas ni får utskrivet i alla fall.

2010-01-24 @ 22:23:06
URL: http://aquena.doggyblogg.se
Postat av: Madde

Om tiken ej skall vara i avel, så absolut kastrering om man så vill..Kan ju undvika en del med det. Däremot m röngten som jag nu läste. 3 av dem nu är Fria så ni behöver inte vänta på av muskler mognad på Nova, kan vara skönt ha det klart och veta att allt är ok. :)

Kram på er puss på Nova

2010-01-25 @ 13:04:51
URL: http://www.chosenangels.se
Postat av: Madde igen

Glömde, har ni svält av henne ett dygn? sen dra ner på maten, öka motion, så kan d släppa, inte alltid man behöver medicin....och den är DYR....

2010-01-25 @ 15:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0