Kommer vi bli redo för tävling??

Nova undrar när matte är redo för tävling. Enligt henne själv så kan hon ALLT! Matte är tveksam.



Har printat ut tävlingsregler för Tävlingslydnad 1.
Fattar inte varför jag blir nervös på en gång. Hua. Kommer aldrig kunna sätta min fot på en tävlingsbana. Haha. Får se vad nerverna klarar av.

Har suttit och markerat text, skrivit frågor på vissa saker.
Självklart är Tandvisning/Tillgänlighet det mest nervösa. sen är ju självklart allt annat oxå super nervöst. SEN är vi absolut inte redo en. Men vi har verktygen för att träna.
Apporteringen är inte klar för fem öre. Nova vill inte ta tag i föremål och vill bara dra och busa. Hmm... That´s a problem!! BIG problem.

Sen att jag återupprepar mina kommandon hela tiden är oxå ett STORT problem. Hmm... Skärpning Sandra. Måste lägga band på mig själv och från och med nu endast säga kommandon EN gång.

Ska försöka sätta ett mål för mig själv, att vara tävlingsklar i MAJ. Iiiooohhhhh.... Får se om vi kommer dit.
Vill även gå en kurs som börjar snart. Rätt dagar för mig, men pengarna finns ej. Tomt i plånboken. Ska ta mig en funderare på hur jag ska lösa allt.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men....gratis träning får du ju om du hänger med mig och tränar ;-)tror att Nova kan bli en riktigt rolig rottis att se på tävlingsplan! Pigg och framåt! Tyvärr så är ju inte alla så nuförtiden.... Det där med tillgängligheten kanske skulle bli bättre om du börjar träna sök mmed henne?? Funkat för många=) Hoppas vi kan hitta nån lucka snart i våra kalendrar så vi kan träffas alla 4 (8 om man räknar nmed doggarna) haha, kramkram

2010-02-03 @ 18:34:07
Postat av: Madde

Skoj komma in och läsa dina planer,detta med nerver, ja du PUST, men vet hur det är, våga sen släpper det i framtiden, men kommer inte att gå över om man inte kämpar hihi. Vilka skratt jag och Nova har bjudit på på plan, samt en Nova som undrar, vem är den konstiga alien som invaderat mattes kropp haha. Kör hårt, vet att du kan !!:D

och håller med Johanna kommer nog bli skoj på plan, och visa att du inte har en "soffpotatis" till hund hihi.

kram

2010-02-04 @ 10:41:31
URL: http://www.chosenangels.se
Postat av: Madde

Juuust glömde, http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163187248



denna bok är KANOOON tävlingsmässigt!!!!

2010-02-06 @ 12:18:33
URL: http://www.chosenangels.se
Postat av: Daniel

Coolaste hunden jag sett!!!

2010-02-09 @ 13:35:32
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0