Träffa syster yster.

Idag begav sig Nova och matte till grimsta för att träffa Novas syster. Det tog sin lilla tid att ta sig dit då gps:n inte riktigt hängde med hela vägen. Stackars Aquena och Izabelle som var ute i regnet och mötte upp oss, de var ganska blöta. Men om allt hade gått som det planerat enligt gps hade restiden varit 35 minuter. Det är inte så illa =) Otroligt kort tid, jag hade trott typ en och en halvtimme ;)



Leker på ängen. Kul att leken var lugn och fin, de jagade varann och Nova kom aldrig ifatt sin syster. Hon var otroligt snabb =)



Var länge sedan Nova fick busa med annan hund, matte orkar inte riktigt springa så här mkt ;)



Snygga tjejer!



Vi gick en promenad och mös och pratade. Var kul och träffas och hoppas på fler ggr =)

Testade att ha Nova lös, inkallning med störning är inte vår starka sida. När Aqi var kopplad gick det faktiskt ganska bra att ha henne lös. Jag vågar prova när jag har duktiga hundägare med mig.

Nu ska det bli ompysselstund. Klippa klor och fila, har köpt en binda som jag ska linda fast strumpan med ikväll. Så hon inte kliar med klorna. Har fått tipset av Izabelle att ha bomull mellan tårna för att inte det ska bli fuktigt mellan tårna. Sen ska det bli pyssel med öra och kinder samt äta delikat korv med en gömd tablett i =)

Kommentarer
Postat av: Izabelle

Nova var verkligen jätteduktig! Du borde försöka ha henne lös lite mera när du går själv också, har man korv och leksak så brukar det vara roligare än det mesta. Tror inte att det skulle vara några problem för hon lyssnade väldigt bra! :)

2009-10-18 @ 12:09:51
URL: http://chosenangelsbonita.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0