Stenhård träning!

Idag har vi fått mkt gjort. Städat, gick bra, tvätta, gick mindre bra då våran tvättmaskin är skit dålig (ibland), den vita tvätten blir smutsigare än vad den var innan vi la i den. *Morr*
Sen har vi ju oxå tränat =)

Jag och Nova gick ner till den gamla tennisbanan som är inhängnad, mkt skönt då jag faktiskt kan ha henne lös (trodde jag ;)

Vi tränade inkallning:


Sen ska hon sitta så här när hon kommer fram:



Mkt tjus Nova!! Åhh korv vill hon ha oxå ;)

Sen tränade vi mkt Fot. Alltså att hon ska sätta sig i positionen fot. Det går bra om jag fortfarande visar med handen. Men jag är så ivrig att det ska fungera även om jag bara säger fot. Men det gör det ju fortfarande inte. Så jag får väl tjöta på med armen oxå tillsvidare. Vi lär ju få lära oss på kursen sen när den ska bort. =)

Sen Var Nova lite för busig, hon snodde en leksak som det var tänkt att hon och jag skulle leka med som paus från allt slit. Så hon sprang runt och runt och runt och ignorerade mig totalt när jag försökte kalla in henne.
Så inkallning med störning fungerar dock inte. Jag kan ju inte jaga henne, inte gå ifrån henne (hon bryr sig inte, hon har ju sin kära boll) inte sätta mig och gräva i marken. Hmm.. där har vi ett stort problem. 
Så då fick Nova straff ligga ner och inte göra någonting i fem minuter =) (när jag väl fick tag i henne). Visst ser hon lite ångerfull ut?? Grejjen är att hon gjorde så en andra gång oxå. =/




Sen tränade vi att hon skulle sitta/ligga kvar medans jag gick ett varv runt planen. Fungerade utmärkt. =)

Sen varvade vi lite av varje, Fot, inkallning, stanna.

Mkt härlig träningstimme hade vi =)

See YA!


Kommentarer
Postat av: Izabelle

Kul att ni tränar! :)

Visa med handen får man göra jäääättelängre, men hellre länge så att det sitter än kort tid och att det sitter lite halvt :)



Ja när dom springer och busar sådär så gäller det att hålla tålamodet, vilket inte alltid är så lätt :D



Hoppas det går bra med träningen :)



Kram!



aquena.doggyblogg.se

chosenangelsbonita.tk

2009-10-05 @ 18:38:00
URL: http://chosenangelsbonita.tk
Postat av: Caroline Tilja

Va duktiga ni är. Här har det också tränats i helgen, men handen behövs här med =) Annars det blir lite knas, då är det lättare att sätta sig vid det närmaste benet, jag menar varför gå så långt när man inte behöver. ;) hihi. Ses på dagis imorgon. Slick. puss.

2009-10-05 @ 19:45:56
URL: http://tiljaosilwer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0