Besviken efter träningen, nu nya tag!!

Har inte bloggat sen senaste träningen för jag tyckte den gick riktigt dålig. Jag var sur och besviken på mig själv.
Nova kunde inte sitta hon kunde inte ligga.... HALLÅ... detta har du kunnat sen barnsben!!!!! GAH!

Igår hade vi en vilopaus. Matte var hemma hos en kompis. Men idag har vi gått ut och tränat i 45 minuter.
Fot gick super bra, behövde inte ens visa med armen. Men ibland så stod hon som ett frågetecken. Men hon var extremt duktig iaf. Gick lite fot. Max tre steg. Märkte att så fort jag inte hade godis i handen så kikade hon bort. Ska försöka varva berömmelsen mer, godis, bara rösten, och klapp. Så inte hon gör ALLT bara för godis. ;)

Imorse spydde Nova på morgon kissrundan. Bara gult (som jag förstod efter google att det var galla). Sen när jag kom upp hittade vi mera gulspya med lite lite mat rester i (på vår vita matta ;) Men läste mig till att hundar kan spy ifall de har tomma magar. Det verkade som Novas var tooooom! =/ Så hon fick mat så vi kunde fylla på i magen =) Och nu har hon även korv och köttbullar som åker runt i hennes söta lilla mage =)  

Hon verkar rätt trött nu efter mkt fot övningar. Imorgon ska vi fortsätta träna fot utan visning av hand och mera gå fot och svänga höger fot. Sen när det sitter ska hon få svänga vänster fot. Hihi..

Det går ju inte så bra att fotografera själv när man tränar fot så här får ni istället en bild när Nova lekar med sin favvo boll!


Kommentarer
Postat av: johanna

Vilka duktiga tjejer som tränar hårt:-) Ett litet tips... Prova att spotta godis istället så slipper hon bli så fokuserad på handen...



Kramkram

2009-10-09 @ 17:30:49
Postat av: Madde

kan blir så när man kommer på träning, mijlöer och andra hundar som distraherar, kämpa på det händer nästan alla inkl mig;) kramar

2009-10-09 @ 19:38:13
URL: http://www.chosenangels.se
Postat av: Caroline Tilja

Det kommer gå bra. Alla har sina dagar. ;) Silwer hälsar att ni är duktiga. Puss och tass ;)

2009-10-10 @ 18:39:36
URL: http://tiljaosilwer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0