Träning!!!!!!

Ikväll är det träning igen... Näst sista gången. Gaaahhh vi har varit grymt dåliga på att träna. Måste typ sätta ett mål att jag ska boka in en tävling för lydnads klass ett om det ska gå framåt, hmm.. kanske jag ska... =) Fast det är långt långt borta. Vi måste träna massor innan vi är där. Ahh vi får se helt enkelt.

Hoppas det bara inte blir pannkaka av allt i dag, vi missade förra gången för då hade jag varit på en begravning och var inte på topp för att gå och träna. Är iofs inte på topp humör nu heller, men ska ändå bli kul att komma iväg med stumpan och träna lite.

Faaan Nova, kan inte du kolla på mig så där jämt!!!! Vet inte riktigt hur jag ska träna fokusen på henne. Men antar att träna korta ggr, och lägga på där efter. Om jag säger titta, så kollar hon i typ 3 sekunder, sen är inte jag längre aktuell. Suck!

Kommentarer
Postat av: Izabelle

Gör vanliga kontaktövningar, håll bort godiset från kroppen och belöna och ge godisen när hon kollar på dig. I början kan det vara en kort titt men se till att öka tiden hela tiden och "kräv" längre ögonkontakt innan hon får godisen :)



Annars kan du ju ha godis i munnen och spotta ut det :P Det vet jag att vissa gör, jag har dock inte gjort det.

2009-11-19 @ 16:39:02
URL: http://chosenangelsbonita.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0