Torsdags kväll.

Har en tjej som är ritkigt sugen på uppmärksamhet ikväll. Hon kom och la sitt äckliga dreggliga ben brevid mig i soffan. Såg ut som hon sa; mamma smaka lite, Snääälllaaaaa! Knas Nova. Hon brukar alltid hålla hårt i benet när man går förbi, hon morrar inte eller så. Men hon tänkter att jag kanske tar det, sneglar under luggen och när jag går vidare förbi så smaskar hon igen. Ibland brukar jag säga loss bara för att och sen så säger jag varsegod igen. Hihi, bus matte.

Nä nu blir det en liten kiss runda och sen sängen, matte börjar tidigt imorgon! Sen firar vi helg från klockan tre och tre dagar framöver. Yeah!! Mkt mys ska vi ha!

Från i går så började vi ta Novas droppar i öronen endast en gång per dag. Snart är dom över, hoppas hon håller dom bra ett tag. Hundmänniskor: Tycker ni att jag ska tvätta Novas öron en gång i veckan framöver med typ Epi-Otic?? Eller ska jag inte röra dom alls?


Kommentarer
Postat av: Izabelle

Jag gör rent Aquenas öron typ 2 ggr i veckan, först tar jag en bomullsrondell med salva och gnider runt, sedan tar jag salva på en tops och gör rent där bomullsrondellen inte kommer åt.



Häng öron blir lätt skitiga så jag tycker absolut att du ska göra rent hennes öron lite då och då :)



Jag använder en salva som heter fyra ess hundsalva, den är superbra och fungerar till det mesta. småsår, trampdynor, öron osv.. Den är inte speciellt dyr heller om du köper den i djuraffären, vissa mataffärer har den men dom tar högre pris har jag märkt. Man behöver inte använda mycket så den räcker gryyymt länge!



Ja juste, nu på vintern när det är mycket vägsalt ute som torkar ut tassarna så kan det vara bra att smörja på lite salva innan man går ut om man vet att man ska gå mycket på vägar :)

2009-11-13 @ 10:08:44
URL: http://chosenangelsbonita.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0