Jag är så stolt!!!

Jag kastade mig över datorn när detta underbara har hänt. Måste blogga blogga blogga om att min hund äntligen är en hund. Hon kastar sig över maten idag. Varför?? Ska jag snart berätta. :-)

Nova har nu varit på sitt dagis i en vecka. Hon verkar ha kommit in i det mycket bra :-) Samtidigt har matte och husse börjat på kurs på dagiset. Husse har dock varit sjuk så matte får lära honom allt hon har lärt sig hittills. :-D



Iaf, Nova har inte ätit så bra denna vecka. Hon äter med god aptit vid frukost. På dagis åt hon inte så bra, till middag åt hon typ inget alls nästan. Inte så bra när vår Nova redan är smal som en sticka. (HAHA förresten blev hon kallad för räkan när hon kom till dagiset idag).
Så matte pratade med ena ägaren till hunddagiset och fick reda på att Nova inte gillar sin mat. Jag stod som ett frågetecken!?!??!?!?!? Ahh ok. Kunde inte jag ha listat ut det själv? Men jag tänkte att eftersom hon var van vid fodret så skulle jag fortsätta. Men ifall jag hade ringt min gulliga uppfödare så hade jag säkert fått samma svar att jag skulle testa och byta ut fodret.



Så varför jag dels hade en förskräckt blick var för att vi ganska nyligen hade köpt hem en 15 kg säck, och matte och husse är inte gjorda av pengar. Men jag blev tipsad om att ringa dit jag hade handlat och fråga ifall jag hade garanti. Åhh det hade jag :-) Weeiiiii. Så jag åkte ner i dag och bytte säck, så underbart. Nu var ju bara kruxet att hon skulle gilla sin nya mat. Åhhh det var ju inga problem med det. Våran lilla kräsna prinsessa kastade sig över maten och på tre minuter var allt uppätet :-) Blev så glad att jag fick tårar i ögonen :-) Behöver inte ens hålla på att blanda i fil eller peta i maten!


(Nova vet redan var maten finns, det luktar ljuvligt genom dörren tycker hon, här ser ni även våra ny inköpta galler)

Det ända minuset var att det var jättesvårt att utläsa hur mkt mat hon skulle ha. Super svår tabell på förpackningen. Ëfter samtal till min bästa vän, sen hennes kille och sen till Zoo affären fick jag reda på hur mkt hon skulle få :-) Super! zooaffären i vår by är verkligen serviceminded, meee like!!




Nova vill ha mera mat! Vänta till frukost vännen ;)

Kommentarer
Postat av: Madde

ÅÅÅÅÅ nämen enkelt hihi, hoppas madame inte klagar på nya foder nu då hihi. Ifall att så har ju ni färskfoder idèn sen att testa!!

Alltså måste säga HUA mig vad Nova är VACKER, ja smälter!!!!skallen uttrycket åååå!!!!!! Hoppas ni kan komma ställa i Täby i Maj vore massa skoj!!! Mailar er infon om datum och så!!!!!!

Kram på er!!!!

2009-03-13 @ 19:09:58
URL: http://chosenangels.se/
Postat av: Madde

mailar över infon om utställningen!! SJÄLVKLART jag blir bara glad om ni kommer ut och hälsar på :):) pussa på vackra tjejen från mig kram på er

2009-03-13 @ 20:19:34
URL: http://chosenangels.se/
Postat av: Lotta

Åh vilken tur att hon ville äta ordentligt till slut :) skönt för er! Hon måste ju äta upp sig som den lilla rotweilern hon e!

Du kanske kommer ihåg att Savannah är rätt petig i maten...hm...megpetig snarare!



Ibland kan faktiskt hundarna lessna på foder och godis också även om de tyckt om det mkt tidigare...då kan man ju också testa att byta ett tag. Tokvovvar!! kram kram

2009-03-16 @ 13:43:10
Postat av: Robin Hultgren

vilken söt :D. heter den nova ?? de gör våran också i sådanafall :):) häftigt :D

2009-03-20 @ 22:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0