Träning träning träning.... :-D

Idag efter dagis/jobb och mat så gick Nova och matte ut för och träna lite på inkallning som vi lärde oss av Johanna igår. Fast idag gick det inte så bra, behöver min coach Johannis för att rätta mig och säga hur jag ska göra. Så här gjorde vi ialla fall.

Nova fick hoppa och leka lite med en boll. Sen kallade jag in henne med ljus och glad stämma. Nova kom! Fick återupprepa mig två ggr och hon struntade totalt i mig. Då började jag gå och morra åt henne. Men tyvärr sket hon fortfarande i mig. =( Så tillslut fick jag tag i henne (OBS. Jag sprang inte och jagade henne) och då bråttade jag ner henne i backen. Sen lekte vi lite med en annan leksak som jag hade med mig!
Andra gången hopp och lek så var det samma som gången innan. Det blev en till match ner i backen.
Sen den tredje gången så gick det lite lite bättre, men inte mkt.
Den fjärde gången borde jag aldrig gjort, tror det räcker med tre till en början så hon inte tröttnar för fort.

Tänke gå ner till tennisplanen imorgon igen och köra samma sak. Hoppas att hon ger mig lite attention imorgon då ;-)

Utan störning kommer hon rätt så bra faktiskt =) Men det är ju inte så konstigt, skulle vara otroligt ledsen annars, men det behöver jag inte vara ;)

Vi övade andra dagen på rulla runt, det gick lite bättre än igår så efter veckans slut kanske hon klarar av det. Hon är dock lite trög på att bakbenen ska hänga med runt, så jag hjälper henne lite så hon ska förstå att det är runt hela vägen som gäller. Hihi.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ring mig gumman=)

2009-07-14 @ 09:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0