Sammarbetet fungerar.

Vi fortsätter med sammarbets träning här hemma. Nova har blivit mkt duktigare på att kika upp på mig när jag säger kontakt och belöningen blir olika saker, (godis, kel, bus, eller bara ett Bra!) ibland får hon inte gå ut ur hissen om hon inte kikar på mig osv. Bara för att hon ska lära sig att jag är viktig och jag bestämmer faktiskt saker och ting i familjen ;-) (eller försöker iaf)

Som min trogna vän och coach faktiskt sa att jag märker om jag använder rätt metod på Nova. Och jag har redan börjat se stora framsteg med att hon är mer intresserad av mig. Så träningen fortstätter i små doser fram till semestern och då kör vi järnet.

Jag önskar vi hade mer tid tillsammans och träna och leka. Men när man jobbar heltid så finns tyvärr inte orken till 100% alla dagar. Snart semester = utvilad (förhoppningsvis ;)


Kommentarer
Postat av: cathrine

Hej



tack för inlägget och bra at det fanns något du kan dra nytta utav..ja kan tänka mig att hon är lik sin syster Azzi påd et du ebskriver Och det funakde dåligt att strida med henne..Om man ska strida ska det vara snabbt effektivt en nära döden upplevlese..sedan MASSA beröm när det är rätt..MEN det är svårt att lycks med sådant.

Men va bra hon älskar pipisar då kan du jue andvända dom till just speciella tillfällen..som inkallning och den ultimata belöningne har funkat kanon på Azzi..med just bryta INNAN saker händer men gäller läsa dom snabbt..

Insåg sen efter att ha sett mina bilder jag fotade på SSU dom där Nova ligger ner..att vi träffats ler





Ha det bäst lycka till



C

2009-07-18 @ 00:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0