Massa ajabaja på mindre än 10 minuter...

Massa ajabaja på mindre än tio minuter hann Nova med idag.

Det började med att jag satt och chillade i en stol och Nova och Evita låg på gräsmattan och smaskade på ett varsitt ben. Vi hör en bil uppe på vägen, vilket är väldigt ovanligt här, men det händer ju. Inget som vi brukar notera så värst vidare. Men idag så hoppade Nova upp och försvann. Tog 20 sekunder så var hon borta. Jag ropa och ropa men ingen Nova. Tillslut kom Gunilla och ropade oxå. Så hittade hon henne uppe vid vägen. Hon märkte själv att hon hade gjort dumheter, huvudet låg osv. 
Sen blev det linan på igen. Fast innan den kom på så snodde Nova Evitans ben och stack iväg. Jag skulle precis koppla henne och försökte kalla in henne. Men då ville Novisen busa. Hon hoppade omkring med sitt ben och tyckte minsann att detta var jätteskoj att inte komma till mig. Men tillslut så förstod hon efter 5 minuters argt loss och kom osv. Så kollade hon underlägset upp och släppte benet, då fick hon massa beröm och så kom hon fram till mig =).

Men phju, tänk hur mycket ork man tappar på 10 minuter, haha.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0