Nova & maten.

Igår var vi och hälsade på farmor och farfar igen. Denna gången gick Nova rakt in på en gång. Inte alls läskigt, fast hon bara varit där en gång tidigare. Hon var superduktig. Hon fick även hälsa på Evita. En 11 årig Rottis som bor där. De nosade på varann och sen var det bra tyckte Evita. Nova i sin tur ville nog hälst ner och busa, hon fick sitta i husses famn hela tiden. Nästa gång kanske de kan busa lite. (Jag glömde kameran denna gång oxå, fy på mig).

Jag pratade med kennel mamman Madde igår angående att Nova inte äter så himla bra. Hon mår bra och är pigg men husse och matte har varit lite oroliga. Vi kom iaf fram till att Nova skulle få mat 3 ggr om dagen istället för 4 ggr. Och att hon skulle få mindre mat än vad förpackningen sa.
Det har gett resultat hittills. Förut gick hon fram och bara tog några kulor och sen ville hon hellre busa. Igår åt hon upp hela middagen hos farmor och farfar, då var matte stolt, och även i morse åt hon upp allt. Min duktiga sessa. Hoppas att hon fortsätter äta så bra!! :-)

Idag har vi inga planer hittills. Just nu ligger Nova bredvid mig i soffan och sover. Hon ville verkligen komma upp och sova bredvid mig idag, annars brukar hon slockna i sin egna säng. Men idag är vi mammiga :-)

Det kommer lite bilder senare.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Nästa gång tar vi med kameran :) måste ju ta några bilder på Evita och Nova tillsammans :D

Puss

2009-02-09 @ 11:52:03
Postat av: Karl Hellberg

Ja hon var ju rätt så söt ja! Ta med henne hit omedelbart!!! Vill träffa!!!



Har börjat blogga igen själv på http://karlhellberg.blogg.se



Kramar

2009-02-14 @ 16:48:23
URL: http://karlhellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0