Det fungerade!!!

Åhh en härlig lördags morgon har jag och Novisen haft!
Jag var ju tvungen att gå ut med henne själv idag! Lite läskigt med tanke på att alla grannar brukar röra sig flitigt i huset och på gården. Det regnade lite och det skrämmer ju iväg en del, men inte alla.

Jag som har pumpat ut information och tips ur dagis tänkte att jag nu skulle testa detta oxå.
Vi klädde på oss för en kiss och bajs runda, Nova är lugn och sitter och väntar på att jag ska bli färdig. Sen sätter jag henne på plats, hon blir lite chockad jag stirrar rakt ut i luften som om ingenting har hänt. Hon ser undergiven ut, när vi går ut från våran dörr följer hon mig till 100% lyder varje liten grejj. Haha jag har makten ;)

Väl ute är det ingen folk, när hon ser någon bil spänner hon upp sig lite och jag påminner henne med en dov röst att hon inte behöver bry sig, matte tar hand om det här. Öronen bakåt och svansen nere. YES!!!!

Sen när vi ska in i trapphuset igen så sitter det ju självklart ett gammalt par med packning och väntar. Neeeeej!! Hur ska vi klara detta tänkte jag. Funderade på ifall vi skulle gå en sväng till så att dom kanske försvann därifrån, men det såg ut som de hade placerat sig fint och inte ville gå.
Jag fick ta mig i kragen och gå förbi dom helt enkelt. Petade Nova i huvudet och påminde henne om att det är jag som bestämmer och jag fixar, Nova och jag gick förbi dom, hon nosade lite i luften och vi hade gått förbi dom på 4 sekunder, OCH VI KLARADE DET! Nova kikade upp på mig och jag berömde henne med fina ord. Så stolt! Att vi båda klarade det. Jag vågade och hon skällde inte eller morrade utan lät mig bestämma.
Det hade ju aldrig gått om jag inte hade satt henne på plats inne, innan vi gick ut. Så nu vet jag vad jag kan göra. Kanske inte fungerar varje gång. Jag måste variera det lite oxå så hon inte lär sig.

Men en till grejj, hon skällde till här hemma, hörde ljud. Svansen nere och öronen bakåt kolla på mig och skällde mot dörren. Jag sa åt henne att hon skulle gå och lägga sig, fick iofs upprepa några ggr. Men när hon la sig så slutade hon.

Matte bestämmer och Nova lyder. Så vill vi gärna ha det jämt. =) Snart måste vi ut igen och kissa. Hoppas det går lika bra =) Sen ska vi mysa och kika på film här hemma och längta efter husse förstås. Imorgon ska Nova till farmor och farfar för då ska båda jobba.

Kommentarer
Postat av: M

Hej, hoppas allt är bra med dig! Ja dessa hundar =) Nova påminner mycket om vår valp Sasha! Hon är oxå ännu i fostringsfasen! Hur gammal är Nova? Kram kram

2009-08-22 @ 23:12:31
URL: http://underverktva.blogg.se/
Postat av: Madde

Glad jag blir av att läsa det, jag glömde helt bort skriva tillbaka på mess, men detta fixar ni galant med dagis och träningshjälp, lite svårt, hjälpa till helt när vi inte ses, och ja ser live!! Fortsätt jobba kraaam

2009-08-25 @ 23:29:22
URL: http://www.chosenangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0